فروشگاه طراحی
پیگیری فاکتور

صفحه اصلی

خدمات

نمونه کارها

کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

تبلیغات فرا طراحی هویت بصری سازمانی وب

الهه اطمینانی کانون آگهی تبلیغ فرا طراحی

مشتریان

تماس با ما

درباره ما

کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
خانه
نمونه کار
لیست خدمات
بخشی از خدمات و نمونه کارها را یکجا ببینید
کاتالوگ pdf را از اینجا دانلود کنید
نرم افزار موبایل اندروید را نصب کنید

پژوهش

>

هفت نکته مهم در طراحی بسته بندی

هفت نکته مهم در طراحی بسته بندی

زمانی که مشتریان به فروشگاه های بزرگ یا مغازه های محلی مراجعه میکنند، محصولات را با طراحی بسته بندی آنها می شناسند که ممکن است در سایز ها و رنگ های متفاوتی ارائه شوند. شما میتوانید محصول مورد نظر خود را در یک نگاه و تنها با توجه به طراحی بسته بندی آن شناسایی کنید. براساس تعریف ویکی پدیا طراحی بسته بندی یا همان Packaging ترکیبی از هنر، صنعت و تکنولوژی برای بهبود شرایط نگهداری، حمل و نقل، بازاریابی و استفاده از یک محصول است. طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که مشتریان براحتی از محتویات آن آگاه شده و برای حمل و نگهداری آن مشکلی نداشته باشند، به همین دلیل نقش مهمی در فرآیند بازاریابی و فروش ایفا خواهد کرد.

1- استفاده از خلاقیت و ایجاد تفاوت

برای افزایش فروش یک محصول و جذب رضایت مشتریان هنگام خرید، طراحی بسته بندی خلاقانه میتواند گزینه مناسبی باشد. بعضی از محصولات بازی های فکری یا جدول کلمات متقاطع را بر روی بسته های خود دارند که مشتریان را به خرید تشویق میکنند و بعضی دیگر قابل جمع آوری و کلکسیونی هستند به شکلی که با داشتن تعداد مشخصی از آنها میتوانید در قرعه کشی شرکت کنید. یکی از روش های خلاقانه در طراحی بسته بندی استفاده از شکل های جدید و ناآشنا در چشم مشتریان است که موجب جلب توجه به محصول شما در قفسه های شلوغ یک فروشگاه میشود.

2- انتخاب رنگ و فونت در طراحی بسته بندی

انتخاب رنگ مناسب و مرتبط با محصول اهمیت بالایی در طراحی و جذابیت بسته بندی خواهد داشت. اگر شرکت یا کارخانه شما رنگ سازمانی مشخصی دارد میتوانید از خود آنها یا ترکیبات مناسب آنها استفاده کنید. انتخاب فونت مناسب برا نوشته ها و ارائه آنها در ابعادی که براحتی قابل خواندن باشند نیز بسیار مهم خواهد بود. همچنین تفاوت رنگ متن و تصویر زمینه میتواند به خوانا بودن نوشته ها کمک کند. بطور مثال استفاده از رنگ نارنجی برای نوشته ها بر روی پس زمینه قرمز انتخاب مناسبی برای طراحی بسته بندی نخواهد بود. لوگو و نام شرکت بهمراه نام محصول باید کاملا خوانا و قابل مشاهده باشند. بسیاری از مشتریان هنگام خرید یک یا دو محصول را با هم مقایسه میکنند، اگر ویژگی ها و مشخصات محصول شما در طراحی بسته بندی براحتی قابل خواندن باشد، میتواند در متقاعد کردن آنها به خرید تاثیر بالایی داشته باشد.

3- استفاده از تصاویر

شما میتوانید از تصاویر در طراحی بسته بندی خود استفاده کنید که ممکن است شامل تصویر خود محصول، یک مدل و یا یک شخصیت شناخته شده باشد. نکته مهم در استفاده تصاویر کیفیت چاپ بالا و حفظ تناسب با رنگ بسته است. همچنین تصویر شما باید ارتباط معنایی مناسبی با محصول داشته باشد تا موجب سردرگمی خریداران نشود.

- ارتباط معنایی

کلیه تصاویر، رنگ ها و فونت هایی که در طراحی بسته بندی خود بکار میبرید باید ارتباط معنایی مناسبی با خود محصول و کاربرد آن داشته باشند. در غیر اینصورت موجب سردرگمی خریدار و صرف نظر از خرید محصول شما خواهد شد.

5- ادبیات مناسب در طراحی بسته بندی

زبان و ادبیات مناسب برای محصول را بشناسید، خریداران و گروه سنی مصرف کنندگان محصول خود را شناخته و کلمات و متون نوشته شده بر روی بسته بندی محصول را متناسب با آن انتخاب کنید. جلب اعتماد مشتری و ایجاد حس رضایت از خرید بستگی مستقیم به نوشته های بکار رفته در طراحی بسته بندی خواهد داشت.

6- توجه به نحوه استفاده

در طراحی بسته بندی توجه به کاربردی بودن و سایر کوچک در کنار زیبایی بسته اهمیت بالایی دارد. بطور مثال اگر بسته دستمال کاغذی طراحی میکنید باید به نحوه خروج دستمال و سایز جعبه توجه ویژه ای داشته باشید. کارایی مناسب و راحتی در حمل میتواند موجب تشویق مشتریان به استفاده دوباره از محصولات شما گردد.

7- بازشدن آسان و امنیت بالا

شکل و ظاهر و جنس انتخابی در طراحی بسته بندی میتواند حس امنیت را به مشتری منتقل کند. اگر بسته شما ضعیف یا حساس بنظر برسد ممکن است این ذهنیت را در افراد ایجاد کند که محتویات آن خراب شده یا آسیب دیده است. نحوه بازکردن و استفاده از محتویات بسته نیز اهمیت ویژه ای دارد. بهتر است که بسته بندی سما بدون استفاده از هیچ وسیله جانبی باز شده و امکان دسترسی آسان به تمام محتویات آن فراهم شود. کاربردی بودن و راحتی کار را فدای زیبایی ظاهری و خلاقیت نکنید.
کاور ظروف سالاد الویه می ماس ، چاپ افست بر روی مقوای 280 گرمی پشت طوسی بهمراه سلفون براق و قالب تیغ خاص جهت رویت محتوای بسته بندی
بسته بندیهای فلزی ، تولید شده در ایران و ترکیه





پژوهش

استانداردهای بروشور

طراحی و چاپ کتاب

متریال های قابل استفاده در صنعت بسته بندی

هفت نکته مهم در طراحی بسته بندی

کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
برخی از خدمات کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

خدمات طراحی گرافیک

طراحی هویت بصری
هویت سازمانی یا هویت بصری ، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدف‌ها و چشم‌اندازهاست

خدمات نرم افزار موبایل

اندروید
گران بودن هزینه های چاپ، تولید و پخش و ارسال پستی کاتالوگ، عدم دسترسی به وب سایت در صورت قطع اینترنت و ... باعث رشد روز افزون نرم افزارهای موبایل که به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه قابل استفاده می باشند، گردیده است.

طراحی و توسعه وب سایت

طراحی حرفه ای و تخصصی وب سایت
دنیای اینترنت و وب از جمله مهمترین ابزار ارتباطی انسان در هزاره سوم و در عصر ارتباطات است

عکاسی صنعتی، تبلیغاتی

تبلیغاتی، صنعتی، LifeStyle
هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار است.عکاسی صنعتی تاثیر مستقیم بر معرفی محصولات و فروش دارد
در اینستاگرام همراه ما باشید
آژانس ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه فرا
خدمات طراحی
نمونه کار ها
درباره فرا
تماس با فرا
برخی از مشتریان
وبلاگ
ایمیل مدیریت: mailto:ceo@faraa.ir
ایمیل کارشناس فروش: mailto:sales@faraa.ir
ایمیل آتلیه: mailto:graphic@faraa.ir
اصفهان، خیابان شریف واقفی، ساختمان اسپادانا
whatsapp: +989130227944
tel: +983132734727
ارسال به :
فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه فیسبوک کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه توییتر کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال یوتیوب کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه اینستاگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه پینترست کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه لینکدین کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال تلگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا