غرفه نمایشگاهی با همکاری و برنامه ریزی دقیق شرکت کننده و طراح حاصل می شود
غرفه نمایشگاهی با همکاری و برنامه ریزی دقیق شرکت کننده و طراح حاصل می شود
سازه نمایشگاهی چیست؟
نمایشگاه های تخصصی و حرفه ای در زمینه های مختلف در سراسر سال و به بهانه های مختلف جریان دارد که بسته به عمومی یا تخصصی بودن مورد استقبال های قشرهای مختلف مردم قرار میگیرد. نمایشگاه به مکانی گفته می شود که کالاها، خدمات، فن آوری، تکنیکهای جدید، نوآوری ها و هنر ها برای معرفی و آشنایی مردم به معرض تماشا قرار داده می شود. هر عملی که توسط تولیدکنندگان و فروشندگان برای معرفی کالاها انجام و منجر به فروش کالاها و خدمات گردد نوعی نمایش است. طراحی و اجرای سازه نمایشگاهی براي ايجاد فرصتهاي فروش محصولات و خدمات مورد توجه است. غرفه نمایشگاهی ابزار قدرتمندی است، که بر اثر همکاری و برنامه ریزی دقیق شرکت کننده و ایده خلاق طراح حاصل می شود. ساخت غرفه به واسطه غرفه سازان انجام می شود. غرفه ساز در نمایشگاه تیمی است که مسئولیت طراحی واجرای غرفه را بر عهده دارد این عملیات شامل همه ی کارهای مربوطه از ساخت و ساز گرفته تا تجهیز غرفه است. طراحی و دکوراسیون غرفه به همراه عواملی مثل برنامه های غرفه و خلاقیت در ارائه خدمات، تاثیرگذاری درمیزان حضور و مشارکت مردم و برنامه ریزیهای جانبی یک غرفه نمونه را می سازد. ماندگاري غرفه نمایشگاهی در اذهان بازديدکنندگان به تنهايي معياري با ارزش براي تعيين موفقيت غرفه نمایشگاهی است. طراحی و اجرای غرفه می بایست در راستای آگاهی از محصول و شرکت باشد تا مخاطب هرچه بیشتر با مجموعه شرکت و خدمات آن آشنا گردد. فضای غرفه می بایست به شکلی باشد که بازدید کننده به سرعت بتواند برمبنای نیاز بخش های مورد علاقه خود برای بازدید را بیابد و تلاش شده باشد در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوالات احتمالی فرد داده شود. سازه های نمایشگاهی در کشورهای مختلف بسته به فضا و امکانات نمایشگاه ها به اشکال مختلفی ساخته می شود اما اصول و استانداردهای رایج غرفه های نمایشگاهی در سراسر جهان یکسان بوده و در راستای جلب نظر مخاطب تدوین شده است. از انواع سازه های نمایشگاهی می توان به سازه های آماده اشاره کرد که امکان غرفه آرایی ارزان و سریع را ایجاد می کند. انواع استندها، اسپیس فریم ها، پاپ آپ و رول آپ ها و ... استند سازه ایست که انواع چاپ با مدیاهای مختلف بر روی آن نصب شده و این امکان را ایجاد می کند که که تبلیغات با وضوح بیشتر و دید بازتر در معرض عموم قرار دهید از مزایای انواع استندها می توان به زیبایی ظاهری و سبک بودن آن اشاره کرد که همین امر باعث پرتابل بودن استندها می گردد.
استندها دارای انواع مختلف می باشند ازجمله استندهای تبلیغاتی،استندهای نمایشگاهی و استندهای فروشگاهی که برای استفاده در محیط های داخلی(indoor banner) وفضای باز(outdoor banner) تولید می شوند:
استند پلاکسی گلاس استند كراس استند روميزي استند تلسكوپي استند چوبی(استند ام دی اف) استند خرچنگی استند ایکس استند تلسکوپی استندچرخشی استند فلکه ای استند پاپ آپ(پاپ اپ ) استند رول آپ استند فلزی لایت باکس اسپیس فریم استند بامبو استند نگهدارنده و چرخشی پاپ آپ پایه پرچمی و پاپس پایه بوم راه بند و اسپبیس فریم رول آپ لایت باکس برد نمایشگاهی جاکاتالوگی
از مزایای قابل توجه استندها می توان به:
قابلیت استفاده از استند به صورت یک طرفه ودو طرفه مقرون به صرفه واقتصادی قابلیت حمل آسان نصب وراه اندازی وجمع اوری سریع وآسان قابلیت تنظیم عرض قابلیت تنظیم ارتفاع قابلیت تغییرطرح گرافیگی(پوستر،تابلو) بدون نیاز به تغییر پایه تنوع درانواع و ابعاد و طرح طراحی با توجه به نیاز مشتری و سطح تبلیغاتی وسیع محدود نبودن به فرم و قالب خاص
گران بودن هزینه های چاپ، تولید و پخش و ارسال پستی کاتالوگ، عدم دسترسی به وب سایت در صورت قطع اینترنت و ... باعث رشد روز افزون نرم افزارهای موبایل که به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه قابل استفاده می باشند، گردیده است.