یکی از ابزارهاي مهم براي رونق بخشیدن به کسب و کار انجام فعالیت موثر در تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات در نمایشگاه ها می باشد و از ارکان اصلی هر نمایشگاهی، غرفه شرکت کنندگان جهت ارایه و نمایش کالا و خدمات می باشد.
ساخت و آرایش غرفه از ابزارهاي موثر تبلیغات بوده. امروزه در صنعت نمایشگاهی غرفه داران به این باور رسیده اند که براي داشتن نمایشی موفق، نیاز به جذب و درگیر نمودن بازدیدکنندگان از غرفه می باشد و می توان بیان نمود که غرفه در نمایشگاه به منزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه دار است.