هویت سازمانی، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدفها و چشماندازهاست
هویت سازمانی، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدفها و چشماندازهاست
طراحی هویت بصری سازمانی | یونیفرم
هویت شرکت یا هویت نام تجاری، تصویر کلی از یک شرکت، ابرشرکت و یا یک کسبوکار در ذهن عموم مردم، مانند مشتریان، سرمایهگذاران و کارمندان میباشد و در واقع شخصیت یا هویتی بصری است، که میتواند در مورد گروهی از محصولات مشابه و یا خدمات همخانواده از یک منبع مشترک، تحقق یابد، که معمولا بر بازار فروش خاص و یا فعالیت اقتصادی عمومی یک شرکت تأثیرگذار است. هویت سازمانی شامل نشانه-نوشته، رنگ، نام، شکل بستهبندی و شعارهای تبلیغاتی بوده و میتواند در مورد یک برند یا نماد بازرگانی و یا یک فروشگاه به کار رود. هویت سازمانی، هماهنگی میان تصویر خارجی و داخلی یک شرکت است. هویت سازمانی، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدفها و چشماندازهاست. تصویری که مشتریان و سرمایهگذاران از سازمان دارند یک مزیت رقابتی است. این مفهوم بر روی اینکه سازمان از درون و بیرون چگونه به نظر میرسد، متمرکز است. ايجاد ساختار منسجم و همگون از موضوعات اصلى در طراحى هويت بصرى است. به دليل تنوع فعاليت سازمانها و شركت ها طراح بنابر تشخيص و نياز سفارش دهنده و خلاقيت خود اقدام به طراحى و پيشنهادهاى مناسب در مجموعه یى هماهنگ تعريف مى نماید. هر مجموعه بر حسب نیازهای سفارش دهنده از لحاظ کمیت و تعداد ممکن است بسیار متفاوت باشد.
طراحی عناصر بنیادین شامل موارد زیر می باشد
طراحی نشانه و یا نام نوشته تعیین و تعریف رنگ ها و قلم یا فونت های سازمانی طراحی و تعیین سبک برای مجموعه اوراق اداری ، کارت و سربرگ ها، اوراق مالی و حسابداری طراحی و تعیین سبک نمایش نام سازمان روی تابلوها و خودروهای سازمانی طراحی و تعیین سبک نمایش برای مجموعه ی بسته خدمات یا محصولات طراحی و تعیین سبک برای مجموعه روابط عمومی ، انتشارات، اطلاع رسانی، و آگهی ها طراحی و تعیین سبک برای مجموعه ی علائم و نشانه های تصویری فضاهای کاری سازمانی طراحی و تعیین سبک برای مجموعه نمایش صفحات وب سازمان برای یک صفحه اصلی و پیوسته طراحی و تعیین سبک برای موارد تشریفات سازمانی مانند: بج، تقدیرنامه ها و احکام تدوین و طراحی کتابچه طراحی هویت بصری سازمانی
گران بودن هزینه های چاپ، تولید و پخش و ارسال پستی کاتالوگ، عدم دسترسی به وب سایت در صورت قطع اینترنت و ... باعث رشد روز افزون نرم افزارهای موبایل که به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه قابل استفاده می باشند، گردیده است.