طراحی گرافیک صرفاً طراحی نشانه و پوستر نیست. این که فکر می کنیم پوستر در درجه ی با اهمیت تری از گرافیک محیطی دارد اشتباه است. اگر تاریخ مصرف دیدن یک پوستر چندین روز است، در عوض تابلوها و گرافیک محیطی برای سالیان زیادی در جای خود باقی خواهند ماند و ما را مجبور می سازند که هر روز برای سال ها آن ها را نظاره گر باشیم.
متأسفانه بی توجهی که طراحان گرافیک نسبت به طراحی تابلو داشته اند را در جامعه ی معماران نیز می بینیم. از دید معمار، پایان کار یک ساختمان هنگامی است که ساخت و سازها تمام شده است. در صورتی که اصولاً طراحی تابلو یا مجموعه تابلوها بر روی نمای یک ساختمان، آخرین وظیفه رسمی یک معمار است که باید با همکاری یک گرافیست آن را به انجام برساند و جای خاصی را در نمای ساخمان برای تابلوها و ابعاد آن در نظر بگیرد.
و این بی توجهی باعث شده طراحی تابلو به دست تابلوساز و سفارش دهنده انجام شود و عدم دانش کافی این هر دو کار را به جایی رسانیده که در هر جا شاهد منظری بسیار زشت و ناهنجار در معابر عمومی باشیم.
متاسفانه در ایران حرفه ی تابلوسازی و طراحی تابلو در هم ادغام شده و تابلوسازها هر دو کار را انجام می دهند، در صورتی که هیچ دانشی در مورد طراحی گرافیک تابلو ندارند. تابلوسازی نوعی حرفه و مهارت فنی است که با ساخت و ساز و ماتریال سر و کار دارد و از طراحی کاملاً جدا است.
طراحی تابلو برای بافت های قدیمی شهری، سازمان ها و ادارات و شرکت ها، مؤسسات بهداشتی و درمانی ، فروشگاه ها و مراکز تجاری، مؤسسات آموزشی و مراکز تفریحی و ... هر کدام ویژگی هایی مختص به خود را دارند که باید در ارائه نهایی طرح به آن دقت کرد.