گرافیک محیطی به عنوان یکی از شاخه های گرافیک در رسیدن به اهداف بالا نقش بسزائی داشته و بخش عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد.
تبلیغات محیطی به عنوان شاخه ای از گرافیک محیطی دارای نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و اقتصاد جامعه است. دنیای معاصر ما با شتاب بسیار زیادی به پیش میرود. تکنولوژی، زندگی انسان را به سمت ساخت و تولید و تنوع در آنها رهنمون میکند، بدین ترتیب نیاز به بازار عرضه و تقاضا به وجود میآید و تبلیغات محیطی به عنوان زیرمجموعه گرافیک محیطی وظیفه انتقال پیامها را برعهده دارد.
پیامهای آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تجاری و سیاسی را به کمک تبلیغات محیطی می توان در معرض دید مردم قرار داد و آنها را در جهت بهتر زیستن و چگونه زیستن راهنمایی کرد.