کاور علاوه بر جاذبه بصری باید اطلاعات دقیقی از محتوای محصول و ویژه گی ها را انتقال بدهد.
کاور علاوه بر جاذبه بصری باید اطلاعات دقیقی از محتوای محصول و ویژه گی ها را انتقال بدهد.
طراحی کاور متفاوت با طراحی منحصر بفرد میتواند برای جذب مشتری و انتخاب محصول شما در بازار رقابت که با تنوع صدها طرح و رنگ مختلف وجود دارد بسیارموثر و مفید باشد. کاور علاوه بر جاذبه بصری باید اطلاعات دقیقی از محتوای محصول و ویژه گی ها را انتقال بدهد.
انتخاب سایز برای طراحی و چاپ کاورها منوط به چند نکته مهم است:
محتوا شکل هندسی در کاورهای که به صورت مقوایی طراحی و چاپ می شوند استفاده از حداقل فضای کاغذ و کمترین پرت
با ایجاد و خلق یک اثر گرافیکی، عمل هدایت و جذب و انتخاب نگاه خریدار از بین چند کالای مشابه، به کالای مورد نظر را انجام می شود. شناخت دقیق و مطالعه شده روانشناسی هنر و چگونگی به کارگیری آن در جهت جذب مخاطبین، با استفاده از ساختارهای بصری در رابطه با آن کالای تولید شده می باشد. کاورها از رایج ترین ساختارهای گرافیکی است که برای معرفی محصول، با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند. به نوعی می توان گفت شناسنامه کالای تولید شده می باشد. در این نوع اثر گرافیکی، ارتباط فرد با فرد نیست، بلکه کاورها واسطه ای هستند میان تولید کننده و مخاطب جهت معرفی و توضیح در رابطه با محتوا. خریدار با مطالعه و بررسی موارد درج شده بر روی کاور، می تواند کالای انتخاب شده خود را با ده ها محصول مشابه دیگر، تمیز داده و انتخابی شایسته مبنی بر معیارهای استاندارد و مطابق با سلیقه های شخصی خود پیدا کند
گران بودن هزینه های چاپ، تولید و پخش و ارسال پستی کاتالوگ، عدم دسترسی به وب سایت در صورت قطع اینترنت و ... باعث رشد روز افزون نرم افزارهای موبایل که به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه قابل استفاده می باشند، گردیده است.