سالنامه دفتر یا کتابی است دست نویس یا چاپ شده که در مورد رویدادهای اتفاق افتاده در یک سال اطلاعاتی می‌دهد.

طراحی تقویم و سررسید کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
طراحی تقویم و سررسید کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

سالنامه دفتر یا کتابی است دست نویس یا چاپ شده که در مورد رویدادهای اتفاق افتاده در یک سال اطلاعاتی می‌دهد.

لوگو و لوگو تایپ کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
تقویم میتواند به حالات گوناگون طراحی و تولید شود. به استثنا موارد فانتزی تقویم به سه حالت عمده طراحی و ارائه میشود:

1-رومیزی
2-دیواری
3-کتابی . سالنامه

تقویم رومیزی

تقویم های رومیزی را می توان به صورت تک برگ ، چهار برگ و دوازده برگ طراحی کرد. ابعاد تقویم رومیزی معمولا حدود قطع A5 انتخاب می شود اگرچه ممکن این ابعاد به قطع مربع یا مستطیل یا ابعاد آزاد دیگر تغییر یابد.

تقویم رومیزی هفتگی:

این تقویم به صورت یک هفته در صفحه طراحی شده و در هر هفته یک تصویر زیبا در بالا قرار می گیرد. در برابر هر روز هفته فضای مختصری برای یادداشت ها و قرار ملاقات های روزانه قرار دارد. این تقویم می تواند کاربرد یک ارگنایزر رومیزی را همزمان داشته باشد.

تقویم رومیزی هفتگی و یادداشت:

این تقویم به صورت یک هفته در صفحه طراحی شده و کنار آن برگ یادداشت فضای مختصری برای یادداشت ها روی بدنه طراحی و تعبیه می شود.

تقویم دیواری

ابعاد تقویم های دیواری را میتوان در محدوده ای متنوع تعیین کرد ولی در هر حال دلیل طراحی تقویم به صورت دیواری گذشته از عدم نیاز به قرار گیری و روی سطح افقی امکان خواندن موارد نوشتاری از فاصله نسبتا زیاد است .این ابعاد قاعدتا از قطع قطع A3 بزرگتر و ممکن است تا قطع 70 سانتی متر افزایش یابد به این گونه تقویم ها تقویم پوستری گفته میشود .تقویم دیواری بطور معمول دارای برگ های 1 رو چاپ است و بیشتر به صورت تک برگ و فصلی طراحی میشود (دارای چهار برگ برای هر فصل و یک روی جلد)همچنین تقویم های دیواری ممکن استدارای دوازده ماه طراحی شده در دوازده برگ جداگانه باشد.تقویم های دیواری به ویژه در حالت و ابعاد پوستری دارای عکس و تصویر هستند و غالبا بیشتر فضای هر صفحه را تصاویر مرتبط با موضوع و یا صرفا تزیینی بخود اختصاص میدهند نحوه قرار گیری روزهای ماه نیز برخلاف تقویم های رومیزی که غالبا به صورت جدول شده هستند به صورت خطی انجام می پذیرد.

تقویم کتابی- سالنامه

تقویم های کتابی ابعاد متفاوت دارند و متداول ترین آنها سالنامه ها هستند . سالنامه می‌تواند شامل فهرست مناسبت‌هایی باشد که بنا به تصمیماتی اتخاذ شده‌اند تا یاد و خاطره حوادث، اتفاقات یا انسان‌های نام‌آور را زنده نگه ‌دارند. در قدیم سالنامه ها معمولا شامل اطلاعات کشاورزی بوده اند اما سالنامه های مدرن اغلب حاوی اطلاعات آماری و اطلاعات عمومی می باشند. سالنامه ها هر سال توسط سازمان های مختلف به صورت اختصاصی یا عمومی چاپ می شوند. معمولا اطلاعات مفید، کمیاب و یا سرگرم کننده ای را برای سودمندی بهتر در سررسید ها قرار می دهند؛ موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی و یا تنها به یک موضوع خاص. طی چند سال اخیر، سررسید ها با عناوین مختلفی به چاپ رسیده اند که از آن جمله می توان سررسید های مهندسی، سررسید های دستیار و سررسید های ورزشی، سررسید های مدیران و ... را نام برد. نوشتن سالنامه میتواند در مواردی چون حقوقی، بازرگانی، انبارداری یا تولیدی جنبه قانونی داشته باشد.
به خاطر کاربردی بودن سررسید و عمر طولانی آن (یکسال) می تواند به عنوان یک محصول تبلیغاتی بسیار سودمند مورد استفاده قرار گیرد. سررسید را می توان بر اساس عمومی یا اختصاصی بودن آن، اطلاعات صفحات داخلی، نوع جلد، نوع صحافی و حتی سایز سررسید طبقه بندی کرد.

اطلاعات صفحات داخلی سررسید :

معمولاً از لحاظ محتوایی سررسید دارای 3 بخش است :

مقدمه :

میتواند شامل تصاویری از نوروز و یا ... باشد و همچنین صفحه ای به نام دارنده سالنامه میباشد .

صفحات داخلی سررسید :

که در واقع همان صفحات یادداشت روزانه تاریخ دار میباشد . البته خود صفحات داخلی معمولاً به 4 مدل مختلف تقسیم بندی میشوند که در ادامه توضیحاتی در این مورد خواهیم داد .

بخش پایانی :

این بخش معمولاً شامل صفحاتی است که در آن میتوان اطلاعات مهندسی و یا برگه هایی برای یادداشت تلفن و یا برای مشاهده تلفن های ضروری مانند آتش نشانی ، اورژانس و غیره را یافت .

انواع صفحات داخلی سررسید بر اساس تاریخ بندی :

بر اساس تاریخ ثبت شده در هر صفحه از سررسید میتوان 4 مدل مختلف سررسید را معرفی کرد :

سررسید روزانه ( جمعه جدا ) :

در واقع هر صفحه در این نوع از سررسید نماینده یک روز از سال میباشد و در هر صفحه تاریخ یک روز ثبت شده است .

سررسید روزشمار ( پنج شنبه و جمعه با هم ) :

در واقع این مدل مانند مدل قبلی میباشد فقط روز های پنجشنبه و جمعه به جای اینکه در 2 صفحه متفاوت چاپ شوند ، در یک صفحه چاپ شده اند. این نوع از سررسید مناسب اکثر مشاغل میباشد زیرا اکثراً در روز جمعه تعطیل میباشند و نیازی به یادداشت برداری در روز جمعه ندارند .

سررسید دوروز شمار :

در هر صفحه این نوع سررسید 2 روز هفته ثبت شده است و برای مشاغلی که یادداشت برداری کمی در روز دارند مناسب است .

سررسید هفتگی :

در هر دو صفحه این سررسید هفت روز هفته گنجانده شده و برای یادداشت برداری های کوتاه مناسب است .

انواع صفحات داخلی سررسید بر اساس تاریخ بندی :

بر اساس تاریخ ثبت شده در هر صفحه از سررسید میتوان 4 مدل مختلف سررسید را معرفی کرد :

سررسید روزانه ( جمعه جدا ) :

در واقع هر صفحه در این نوع از سررسید نماینده یک روز از سال میباشد و در هر صفحه تاریخ یک روز ثبت شده است .

سررسید روزشمار ( پنج شنبه و جمعه با هم ) :

در واقع این مدل مانند مدل قبلی میباشد فقط روز های پنجشنبه و جمعه به جای اینکه در 2 صفحه متفاوت چاپ شوند ، در یک صفحه چاپ شده اند. این نوع از سررسید مناسب اکثر مشاغل میباشد زیرا اکثراً در روز جمعه تعطیل میباشند و نیازی به یادداشت برداری در روز جمعه ندارند .

سررسید دوروز شمار :

در هر صفحه این نوع سررسید 2 روز هفته ثبت شده است و برای مشاغلی که یادداشت برداری کمی در روز دارند مناسب است .

سررسید هفتگی :

در هر دو صفحه این سررسید هفت روز هفته گنجانده شده و برای یادداشت برداری های کوتاه مناسب است .

انوع جلد سررسید :

معمولاً برای ساخت جلد سررسید از انواع جلدهای سخت با روکش های مختلف استفاده میشود . که این روکش ها میتواند سلفونی ( گلاسه با روکش سلفون مات یا براق ) ، چرم مصنوعی یا طبیعی ، ترمو یا گالینگور باشد . البته بنا به سلیقه و توانایی تولید کننده میتواند از روکش های مختلف دیگری نیز استفاده نماید .

انواع صحافی سررسید :

سررسید با توجه به نوع صفحات داخلی آن و حتی نوع جلد میتواند صحافی های مختلفی نیز داشته باشد که از این میان می توان به صحافی ته دوخت (دوختی ) ، فنردوبل یا فنر مارپیچ ، کلاسوری اشاره کرد .

انواع سایز سررسید :

البته سایز سررسید میتواند بنا به نظر تولید کننده دلخواه و متفاوت باشد ولی برای کاهش ضایعات و همچنین قیمت تمام شده معمولاً از سایز های استاندارد زیر استفاده میشود :

سایز رحلی :

بیشتر برای سررسیدهای مدیران استفاده میشود و دارای جای یادداشت بیشتری نسبت به سررسید وزیری میباشد . تقریباً کمی کوچکتر از سایز استاندارد آ4 و تقریباً برابر با ( 21 در 28.5 سانتیمتر ) میباشد .

سایز وزیری :

این سایز که پر مصرف ترین سایز و مناسب ترین آنها نیز میباشد تقریباً همان سایز ب5 ( 25 در 17.5 سانتیمتر ) میباشد که پس از دور بری در صحافی تقریباً 5 میلیمتر تا 1 سانت کوچکتر مشود. سایز کتاب های درسی نیز معمولاً سایز وزیری میباشد .

سایز رقعی :

این سایز کوچکتر از وزیری و تقریباً برابر با سایز آ5 استاندارد و برابر با ( 21 در 14.5 سانتیمتر) میباشد .

سایز پالتویی :

در دو مدل پالتویی بزرگ و پالتویی کوچک تولید میشود که به ترتیب دارای سایز ( 11.5 در 22.5 سانتیمتر ) و ( 11 در 20 سانتیمتر ) است .

سایز جیبی :

تقریباً برابر با سایز آ7 استاندارد میباشد و برابر با ( 14.5 در 10 سانتیمتر ) میباشد .
البته این سایزها به صورت تقریبی میباشد و بنا به نوع صحافی میتواند کمی کوچکتر یا بزرگتر نیز شود .

سررسید مدیران

همانطور که از اسم آن برمی آید این اندازه سالنامه مختص مدیران است. قیمت آن بسیار گران و یک کالای لوکس محسوب می‏شود. شاید همین لوکس بودن عیب عمده این مدل سالنامه باشد؛ چرا که بیشتر از آن که کاربردی باشد، یک هدیه مجلل است. امروزه بسیاری از مدیران ترجیح می‏ دهند که سررسیدی در قطع‏ های دیگر در یک بسته شیک که شامل هدایای مختلف دیگر است به عنوان هدیه دریافت کنند؛ با این ایده، هم از سررسید استفاده خواهند نمود و هم از تنوع هدایای دیگر لذت خواهند برد.

سررسید خشتی

به طور کلی به کتاب‏ های به شکل مربعی هستند خشتی گفته می‏ شود. چندین اندازه خشتی وجود دارد. بسیاری از کتب کودکان و قدیمی در این اندازه است. به سبب شکل مربع، بسیاری این قطع را بیشتر می پسندند. اما به چندین دلیل کمتر مورد استفاده واقع می‏شود؛ اول آن که به نسبت گران تر است و دوم آن که جابه جائی آن دشوار بوده و سوم این که در طراحی صفحات داخلی مشکلاتی وجود دارد؛ یعنی اختصاص فضا به روزهای مختلف اندکی دشوار است.

سررسید اروپائی :

شاید به جرات می توان گفت که این مدل سررسید با این که تازه پا به بازار ایران گذاشته، سهم قابل توجهی از تقاضای مشتریان را در بر گرفته است.
بسیاری معتقدند سررسید اروپایی کش دار، کاراترین مدل سررسید است؛ اندازه‏‌اش نه چندان بزرگ - که آزار دهنده و سنگین باشد - و نه چندان کوچک که برای افراد پرکار، جای کمی برای نگارش و یادداشت داشته باشد.
کش حایل این طرح نیز به کارائی آن افزوده. بسیاری عادت دارند که مدارک خود را لابه لای اوراق سررسید می گذارند؛ این کش کمک می کند که دیگر مشکل همیشگی گم شدن مدارک از لای سررسید حل شود. ضمنا این کش در سررسیدهای بهمن‏‌آرا به رنگ جلد در آمده که به زیبایی سررسید افزوده است.

سررسید پلنر:

پلنر یا دستیار در واقع یک دفترچه یادداشت تقویم‌دار است. این نوع سررسید مورد استفاده کسانی است که یادداشت‌هایشان لزوما نباد در تاریخی خاص نوشته شوند. در طراحی این سررسید تقویم سالانه به صورت یک هفته در صفحه آمده است و مابقی صفحات به یادداشت اختصاص دارد.
طراحی دستیار در نهایت سررسیدی سبک‌تر و کم‌حجم‌تر در اختیار ما می‌گذارد. این حجم کمتر از یک سو حمل و نقل آن‌را آسان می‌کند و از سوی دیگر برای هدیه‌دهندگان این سررسید ارزان‌تر خواهد بود. در تقویم دستیار بهمن‌آرا علاوه بر قرار گرفتن کش بر روی جلد در آستر بدرقه نیز یک پاکت تعبیه شده است.

چاپ سررسید به صورت اختصاصی :

از آنجا که سررسید ( سالنامه ) به عنوان یک محصول تبلیغاتی بسیار موثر میتواند مورد استفاده قرار گیرید ، شرکت ها و سازمان های مختلف همه ساله از این موقعیت استفاده کرده و با چاپ سررسید به صورت اختصاصی از وجود یک محصول تبلیغاتی موثر بهره میبرند .

معمولاً چاپ اختصاصی سررسید به 3 روش زیر میتواند انجام شود :

چاپ اختصاصی فقط روی جلد :

در این روش معمولاً از چاپ سیلک ، طلاکوب یا داغکوب استفاده میشود و لوگو و شماره تلفن های متقاضی بر روی سررسید های از قبل تولید شده چاپ میگردد .

چاپ اختصاصی روی جلد و اضافه کردن صفحات تبلیغاتی :

در این روش علاوه بر چاپ روی جلد ، بنا به درخواست مشتری میتوان تعدادی صفحات تبلیغاتی از محصولات یا خدمات وی تهیه کرد و به داخل سررسیدهای از قبل تولید شده اضافه نمود و سپس آن را صحافی شده به وی تحویل داد . همچنین بنا به درخواست مشتری میتوان لوگوی سازمان یا شرکت متقاضی را در تک تک صفحات سررسید چاپ کرد .

چاپ اختصاصی کامل سررسید :

در این روش از جلد تا صفحات داخلی و صفحات تبلیغاتی سررسید همگی بنا به درخواست مشتری به صورت کاملاً اختصاصی چاپ و تولید میشود . البته این روش فقط برای تیراژهای بسیار بالا مناسب میباشد و قیمت تمام شده آن نسبت به دو روش قبلی بالاتر است .






کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
برخی از خدمات کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

طراحی گرافیک

طراحی هویت بصری
هویت سازمانی یا هویت بصری ، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدف‌ها و چشم‌اندازهاست

خدمات نرم افزار موبایل

اندروید
گران بودن هزینه های چاپ، تولید و پخش و ارسال پستی کاتالوگ، عدم دسترسی به وب سایت در صورت قطع اینترنت و ... باعث رشد روز افزون نرم افزارهای موبایل که به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه قابل استفاده می باشند، گردیده است.

طراحی وب سایت

طراحی حرفه ای و تخصصی وب سایت
دنیای اینترنت و وب از جمله مهمترین ابزار ارتباطی انسان در هزاره سوم و در عصر ارتباطات است

عکاسی

تبلیغاتی، صنعتی، LifeStyle
هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار است.عکاسی صنعتی تاثیر مستقیم بر معرفی محصولات و فروش دارد

مولتی مدیا

مولتی مدیا
مالتی مدیا به معنی ارائه اطلاعات به وسیله اجزا مختلفی از مدیا (رسانه) که بر روی کامپیوتر قابل ارائه باشند، است.

هدایای تبلیغاتی

عمومی
هديه دادن يكي از راه‌هاي مقرون به‌صرفه براي ايجاد حس مشاركت و ايجاد روابط ارزشمند است.

غرفه آرایی و دکوراسیون

غرفه نمایشگاهی
غرفه در نمایشگاه به منزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه دار است

خدمات تخصصی چاپ

چاپ
چاپ در لغت به‌معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در متون مختلف کلمات طبع، باسمه، و تافت به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته است. چاپ در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تکثیر صورت و نقش‌های دوبعدی مانند حروف، ارقام، خط‌ها، تصویرها، و... به‌وسیله انداختن اثر این نقش‌ها بر کاغذ، پارچه، یا مواد دیگر...
کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه فیسبوک کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه گوگل پلی کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه توییتر کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال یوتیوب کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه اینستاگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه پینترست کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه لینکدین کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال تلگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا