استوری

لوگو به نشان تجاری یک کمپانی گفته می شود که به کرات روی رسانه های بصری مختلف و متعدد، به عنوان عنصر هویت بخش کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. طرح لوگو باید خاص و دارای معنا و مفهوم سمبولیک و بیانگر ارزش های کمپانی باشد.

طراحی نشان و نشان نوشته کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
طراحی نشان و نشان نوشته کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

لوگو به نشان تجاری یک کمپانی گفته می شود که به کرات روی رسانه های بصری مختلف و متعدد، به عنوان عنصر هویت بخش کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. طرح لوگو باید خاص و دارای معنا و مفهوم سمبولیک و بیانگر ارزش های کمپانی باشد.

لوگو و لوگو تایپ کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

در دنیای امروز ما لوگو ها نقش بسیار مهمی برای هویت بخشی به یک مجموعه ایفا می کند . خواه مجموعه شما اقتصادی ، فرهنگی یا خدماتی باشد ؛ این لوگوی شماست که شما را به بقیه معرفی می کند. لوگو به نشان یا نشان تجاری یک کمپانی گفته می شود که به کرات روی رسانه های بصری مختلف و متعدد، به عنوان عنصر هویت بخش کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. طرح لوگو باید خاص و دارای معنا و مفهوم سمبولیک و بیانگر ارزش های کمپانی باشد.

لوگو یا نشانه چیست؟
طراحی لوگو مفهومی است که همزمان باید الهام بخشی، تحسین، وفاداری و برتری را در بر بگیرید. اشکال ، فرم ، رنگ و فونت آن معمولا در یک حوزه تجاری مشترک با هم متفاوت است. البته لوگوها کاربردهای غیر تجاری نیز دارند.
صاحبان کسب و کار معمولا در ابتدا به دلیل مدیریت سرمایه در زمینه لوگو هزینه نمی کنند . بعدها که کمی کسب و کار آنها به جلو رفت متوجه خواهند شد که طراحی لوگو، هزینه نیست و جزیی از یک کسب و کار است.

چگونه می توان یک لوگوی خوب را از یک لوگوی بد تمیز و تشخیص داد؟
لوگو یک شناخت سریع، الهام بلادرنگ، ایجاد حس صداقت و اعتماد است و در عین حال می تواند برعکس همه این ها هم باشد. لوگو معرف شرکت و تجارت شما و یا خدمتی است که ارائه می دهید. معمولا لوگوها از نوشتار، فرم، رنگ و حجم تشکیل می شوند.
لوگوی خوب عبارت است از یک لوگوی ممتاز، اختصاصی، کاربردی و در عین حال ساده.

پنج ویژگی اصلی یک لوگوی خوب
سادگی
ماندگاری در ذهن
پایداری در طول زمان
همه منظوره بودن
مرتبط بودن

سادگی
سادگی در طراحی به ماندگاری لوگو در ذهن کمک می کند و کمک می کند “مرور زمان” از تاثیر گذاری اش نکاهد .
همچنین سادگی لوگو به ما کمک می کند تا بتوانیم از لوگو به صورت همه منظوره استفاده کنیم.

ماندگاری در ذهن
همواره در پی سادگی، ماندگاری در ذهن خواهد آمد. هدف از ایجاد یک لوگو، ماندگاری هویت مجموعه ما در ذهن گروه هدف ماست. چنانچه لوگو نتواند در ذهن مخاطبان بنشیند، هیچ کمکی به ما در ایجاد یک هویت موفق نخواهد کرد.

پایداری در طول زمان
یک لوگوی موثر نباید تاریخ مصرف داشته باشد و محدود به یک دوره زمانی باشد. لوگو باید بتواند برای ده ها سال تازگی خود را حفظ کند . چنانچه به تاریخچه طراحی لوگو رجوع کنید ، خواهید دید که انواع لوگوها در طی سالیان بارها تغییر کرده اند. اگر تغییرات در لوگو اساسی باشد، آن لوگو، یک لوگوی ناموفق است.
نمونه موفقی از این دست طراحی لوگو مربوط به شرکت کوکاکولا در مقابل شرکت رقیبش پپسی است.

همه منظوره بودن
یک لوگو خوب باید بتواند پتانسیل کاربرد در بسیاری از زمینه های مختلف را داشته باشد.
قابلیت ارائه به صورت سیاه و سفید و همچنین تمام رنگی را دارا باشد
به صورت آنلاین و قابل چاپ باشد
قابل تغییر در مقیاس بدون تغییر در ظاهر لوگو
قادر به حقوق مالکیت خود از نظر قانونی (مارک تجاری)

مرتبط بودن
پیشنهاد می شود در برخی از موارد محدود لوگو با فعالیت شرکت همسو و مرتبط باشد. به عنوان مثال اگر شما قرار است برای یک اسباب بازی فروشی لوگو طراحی کنید، بهتر است از فونت و رنگ های کودکان بهره ببرید . مرتبط بودن لوگو با حرکتی که شما دنبال می کنید، به هویت مطلوب تر کمک بسیاری می کند.
البته در مواردی لوگو نیاز نیست که با فعالیت شرکت شما ارتباط مستقیم داشته باشد، اگر به ۵۰ برند برتر جهان نگاهی داشته باشید در ۹۴ درصد آنها لوگو، نشانگر فعالیت شرکت نیست.

۲ مورد از مهم ترین خصوصیت ها در طراحی لوگو رنگ و شکل است

انتخاب و نقش رنگ
انتخاب رنگ ، یکی از فرآیند های روانشناسی طراحی لوگو است، اما این فرآیند چیزی بیش از انتخاب رنگ است.
لوگو قصد دارد تا خدمت یا شرکتی را معرفی کند و آن را بشناساند
در روانشناسی رنگ لوگو را به بخش های مختلف تقسیم می کنیم و هر بخش را به شکل یک خصوصیت می بینیم. خواهیم دید که هر خصوصیت چه تاثیری بر مردم دارد و چگونه با کنترل این خصوصیت ها می توانیم دهنیت مردم نسبت به لوگو را متناسب با چیزی که می خواهیم، تغییر دهیم.
زمانی که در مورد رنگ لوگو با مشتریان صحبت می کنیم، معمولا سریع به ما می گویند فلان رنگ برای این کار مناسب است . باید این نکته را دانست که رنگ ها فقط یک معنی ندارند . هر رنگ ممکن است چندین معنی داشته باشد . البته این معانی در کشورهای مختلف و در سطوح اجتماعی مختلف متفاوت است .
تفسیرهای گوناگونی از رنگ ها
نشان و نشان نوشته تفسیرهای گوناگونی از رنگ ها

نقش شکل
اشکال ارتباط خوبی با مغز برقرار می کنند. فرم و شکل به خوبی در مغر می ماند مانند نماد المپیک (حلقه های المپیک).
بین “شکل” و متن تفاوت هایی وجود دارد. متن باید توسط مغز کد گشایی شود تا قابل درک گردد. ممکن است فردی باشد که نحوه کد کشایی متون را نداند و نتواند با متن ارتباطی برقرار کند .
اشکال می توانند بار معنایی داشته باشد. هر شکل مفهوم و صدای منحصر به فردی در مغز ایجاد می کند.
گاهی مواقع خود متن به شکل تصویر دیده می شود . اینجا جایی است که متن و تصویر به هم می آمیزند ( تایپوگرافی).

روند طراحی یک لوگو به شکل زیر است:
مفهوم اولیه : در این مرحله طراحی با کمک سفارش دهنده بر روی مفهوم کلی کار با پر کردن فرم های بریف به توافق می رسند.
پژوهش : در اینجا طراح در مورد صنعت و یا حیطه ای که سفارش دهنده در خواست طراحی لوگو کرده است، تحقیق و بررسی های لازم را انجام می دهد.
بررسی مراجع: طراح در این مرحله به دنبال نمونه های موفق و مرجع در زمینه تخصصی مربوطه می گردد تا روند کاری آنها را بررسی کند .
طراحی و اجرا : در این مرحله طراح با توجه به مراحل قبل و همینطور دانش طراحی لوگو، لوگو را شکل داده و اجرا می کند.
بازتاب : بعد از طراحی اولیه لوگو، طراح به واسطه بازخوردهایی که از دیگران می گیرد لوگو را اصلاح کرده و به پختگی می رساند.
ارائه نهایی : طراح سپس لوگو یا لوگوهای طراحی شده را به سفارش دهنده تحویل می دهد.

دلایلی بیشتر برای انجام هزینه و انتخاب یک لوگو حرفه ای
لوگو تصوری است که مردم از شرکت شما دارند .
لوگو محصولی است که در طولانی مدت از آن استفاده می شود و تاریخ مصرفش طولانی است .
لوگو باید منحصر به فرد باشد
لوگو باید یک نگاه حرفه ای را تداعی کند .
لوگو در طی زمان از یک جذابیت بصری به یک تفکر تبدیل می شود.
لوگو نقطه شروع و پایان یک شرکت است .




کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
برخی از خدمات کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

خدمات طراحی گرافیک

طراحی هویت بصری
هویت سازمانی یا هویت بصری ، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدف‌ها و چشم‌اندازهاست

خدمات نرم افزار موبایل

اندروید
گران بودن هزینه های چاپ، تولید و پخش و ارسال پستی کاتالوگ، عدم دسترسی به وب سایت در صورت قطع اینترنت و ... باعث رشد روز افزون نرم افزارهای موبایل که به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه قابل استفاده می باشند، گردیده است.

طراحی و توسعه وب سایت

طراحی حرفه ای و تخصصی وب سایت
دنیای اینترنت و وب از جمله مهمترین ابزار ارتباطی انسان در هزاره سوم و در عصر ارتباطات است

عکاسی صعنتی، تبلیغاتی

تبلیغاتی، صنعتی، LifeStyle
هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار است.عکاسی صنعتی تاثیر مستقیم بر معرفی محصولات و فروش دارد

مولتی مدیا

چند رسانه ای
مالتی مدیا به معنی ارائه اطلاعات به وسیله اجزا مختلفی از مدیا (رسانه) که بر روی کامپیوتر قابل ارائه باشند، است.

هدایای تبلیغاتی

عمومی
هديه دادن يكي از راه‌هاي مقرون به‌صرفه براي ايجاد حس مشاركت و ايجاد روابط ارزشمند است.

غرفه آرایی و دکوراسیون

غرفه نمایشگاهی
غرفه در نمایشگاه به منزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه دار است

خدمات تخصصی چاپ

چاپ
چاپ در لغت به‌معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در متون مختلف کلمات طبع، باسمه، و تافت به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته است. چاپ در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تکثیر صورت و نقش‌های دوبعدی مانند حروف، ارقام، خط‌ها، تصویرها، و... به‌وسیله انداختن اثر این نقش‌ها بر کاغذ، پارچه، یا مواد دیگر...
کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه فیسبوک کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه گوگل پلی کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه توییتر کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال یوتیوب کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه اینستاگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه پینترست کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه لینکدین کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال تلگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا