شعارهای تبلیغاتی موثرترین ابزار به منظور جلب توجه افراد به یك یا چند جنبه از یك محصول یا خدمت هستند.

خلق شعار و پیام تبلیغاتی کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
خلق شعار و پیام تبلیغاتی کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

شعارهای تبلیغاتی موثرترین ابزار به منظور جلب توجه افراد به یك یا چند جنبه از یك محصول یا خدمت هستند.

لوگو و لوگو تایپ کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

سلوگان یا شعار تبلیغاتی

مقدمه

واژه اسلوگان (Slogan) که در زبان فارسی به آن شعار تبلیغاتی اطلاق می شود، از واژه اسکاتلندی اسلوگ – گریم (Slugh-Gharim) گرفته شده است. به نظر می رسد که ریشه لغوی آن نزدیک و متناسب با مفهومی است که امروزه از آن استفاده می شود. شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص، که درباره ویـژگی ها و مزیـت های آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد. شعارهای تبلیغاتی امروز خیلی مدرن تر شده اند و جا انداختن آنها در ذهن مخاطب با تصویر، موسیقی و شعر تا حدی پیچیده شده است. گفته می شود كه شعارهای تبلیغاتی موثرترین ابزار به منظور جلب توجه افراد به یك یا چند جنبه از یك محصول یا خدمت هستند.

شعارهای تبلیغاتی به دو دسته زیر تقسیم می شود:

شعارهای نهادی (موسسه ای):

به شعارهایی اطلاق می شود که برای کسب وجه برای سازمان و ایجاد تصویری مثبت و معتبر ساخته می شود. بسیاری از شرکت ها تاکید فراوانی دارند که شعارهایشان در همه تبلیغاتشان و همه سربرگ های شرکتشان وجود داشته باشد که البته تاکید خوبی است.
شعارهای کالا:

این شعارهای تبلیغاتی که با عنوان کپسولهای تبلیغاتی نیز نامیده می شود، با مبارزات تبلیغاتی تغییر می کند. این شعارها وجوه مثبت و خاص کالا یا خدماتی را که قرار است تبلیغ شود به تصویر می کشد.

بايد توجه داشت که شعار هر شرکت بايد سه ويژگي اساسي را دنبال کند:

1- مناسب شرکت و محصولات آن باشد.
۲-ساده، جذاب و به ياد‌ماندني باشد.
۳- و مهمتر اينکه متمايز کننده آن شرکت از رقبا باشد.

شیوه های طراحی شعارهای تبلیغاتی

بر روی نیاز خاصی تاکید کنید: در این حالت بازار هدف با توجه به اشاره مستقیم به یک نیاز خاص درک صحیحی از شعار خواهد داشت.
بر اهداف سازمانی تاکید نمایید: شعارهایی که بر ماموریت و اهداف سازمان تاکید دارند نشان دهنده تعهد سازمان به اهداف و ماموریت هایش نیز می باشد.
سوال مطرح کنید: این تکنیک تنظیم شعار تبلیغاتی که توسط معدودی از سازمانها و شرکتها مورد استفاده قرار گرفته است، با یک سوال، مخاطب را ترغیب به فکر کردن به یک محصول و یا کل سازمان می نماید.
شعارهای تک کلمه را به کار گیرید: برخی به اشتباه می پندارند که هر چه تعداد کلمات به کار رفته در شعار بیشتر باشد پیام راحت تر منتقل خواهد شد. اما در نقطه مقابل این گروه از شعارها ، شعارهای کوتاه تک کلمه ای قرار دارند،این گروه از شعارهای تبلیغاتی از قدرت جلب کنندگی و ماندگاری بالایی برخوردارند.
نام سازمان یا محصول را با مزیت رقابتی تان پیوند بزنید: این تکنیک از رایج ترین تکنیک های تنظیم شعار تبلیغاتی است. به تعبیری این تکنیک جز سهل ترین شیوه های تنظیم شعار تبلیغاتی نیز به شمار می آید.

شعار تبلیغاتی در اغلب موارد نقش زیادی در عملکرد بین شرکت های رقیب دارد. شعار تبلیغاتی مؤثر معمولا :

مزایای اصلی یك محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان می كند.
به فاصله میان یك محصول و محصولات رقبا اشاره می كند – البته در محدوده موانع قانونی معمول
یك توضیح موجز، مستقیم، ساده و تحریك كننده می دهد.
كنایه آمیز است.
یك شخصیت متمایز را برای خود اقتباس می كند.
جایگاهی موثق و باورپذیر از یك برند یا محصول ارائه می دهد.
باعث می شود كه مشتری احساس خوبی پیدا كند.
نیاز و خواسته را در مشتری ایجاد می كند.
سخت فراموش می شود – در خاطره ماندگار می شود ( چه آن را دوست داشته باشیم و چه از آن خوشمان نیاید)، به وی‍ژه اگر با یكی از شیوه های ثبت در حافظه نظیر یك سرود، شعر، تیزر و یا تصویر همراه شود.






کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
برخی از خدمات کانون ارتباطات و تبلیغات فرا

طراحی گرافیک

طراحی هویت بصری
هویت سازمانی یا هویت بصری ، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدف‌ها و چشم‌اندازهاست

خدمات نرم افزار موبایل

اندروید
گران بودن هزینه های چاپ، تولید و پخش و ارسال پستی کاتالوگ، عدم دسترسی به وب سایت در صورت قطع اینترنت و ... باعث رشد روز افزون نرم افزارهای موبایل که به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه قابل استفاده می باشند، گردیده است.

طراحی وب سایت

طراحی حرفه ای و تخصصی وب سایت
دنیای اینترنت و وب از جمله مهمترین ابزار ارتباطی انسان در هزاره سوم و در عصر ارتباطات است

عکاسی

تبلیغاتی، صنعتی، LifeStyle
هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار است.عکاسی صنعتی تاثیر مستقیم بر معرفی محصولات و فروش دارد

مولتی مدیا

مولتی مدیا
مالتی مدیا به معنی ارائه اطلاعات به وسیله اجزا مختلفی از مدیا (رسانه) که بر روی کامپیوتر قابل ارائه باشند، است.

هدایای تبلیغاتی

عمومی
هديه دادن يكي از راه‌هاي مقرون به‌صرفه براي ايجاد حس مشاركت و ايجاد روابط ارزشمند است.

غرفه آرایی و دکوراسیون

غرفه نمایشگاهی
غرفه در نمایشگاه به منزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه دار است

خدمات تخصصی چاپ

چاپ
چاپ در لغت به‌معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در متون مختلف کلمات طبع، باسمه، و تافت به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته است. چاپ در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تکثیر صورت و نقش‌های دوبعدی مانند حروف، ارقام، خط‌ها، تصویرها، و... به‌وسیله انداختن اثر این نقش‌ها بر کاغذ، پارچه، یا مواد دیگر...
کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه فیسبوک کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه گوگل پلی کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه توییتر کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال یوتیوب کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه اینستاگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه پینترست کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
صفحه لینکدین کانون ارتباطات و تبلیغات فرا
کانال تلگرام کانون ارتباطات و تبلیغات فرا